Sunday, July 26, 2009

口パクの極意:The ultimate lip singing

このビデオ知ってますか? The Two Chinese Boys という、美大生の友人二人がふざけて作ったホームビデオなのですが、数年前から出回っているそうです(貼付けてあるのは、2005年作)。私はつい最近発見したのですが、もう、爆笑でした。一気に惚れ込みました。(笑)

Have you seen this video of "The Two Chinese Boys"? I guess it is well known in some circles since a few years back (the video was made in 2005). I just got to know it, and oh boy, I am laughing like crazy watching it!

寮に住んでいるようで、まさにそれらしい部屋で撮影されています。笑えるのは、細かい所もなんです。まさに、ルーム メイトらしい子が、背景で微動だにせずにいるのですが、それとなく参加してるんですよね。だって、お揃いのコスチュームを着てるんだもの...

These boys are art students living in a dorm, where they filmed the video. What makes me smile is the details, too - the roomie who stay completely unaffected in the background - he is wearing the matching costume, too!

こういう馬鹿っぽいことをおもいきりしちゃう創造力と若いエネルギーっていいですよね。このゼツミョーな動きのタイミングを観てみてください。完璧です!

I love these silly creativity and energy to make it happen. Look at the great timing of the movement - it is perfect!



本国中国では(そして世界中でも)大ブレイクしたそうです。ふざけて作ったビデオが、人生を変えた訳ですね。(笑)なんでも、英語のブログも持っているとか。リクエストを受け付けているそうです。

Apparently, they have become quite famous in China (and other places over the world). These videos changed their lives, it seems. They have a blog in English, in which they take requests.

No comments: