Sunday, May 10, 2009

教育テレビに魅せられて:Hooked on PBS

ヨーロッパに来てからはテレビなし生活を送っています。欲しいのはやまやまですが、何しろブラウン管(ってもう時代錯誤ですかね?)に釘付けになってしまう傾向があまりにもひどいので...特にその中でも、教育テレビに弱いんです。一日中観てしまいますよ、ほっとくと。

I don't have a TV now, but that's a good thing. I can so easily sucked into it and waste a lot of time on couch watching the tube. I am particularly bad about tuning into the education station. That's right, I am a certified nerd...

日本ではNHK 教育大好きですし、アメリカでは公共放送局の PBS(てっとりばやくいうと、アメリカ版 NHK か BBC)にはまっていました。こういうと苦笑いされることもありますが、私は PBS ジャンキーであることを認めるのは、やぶさかではありませぬ。(笑)でも、こんな、まさに PBS の幅の広さをすてきに表現してくれるCMなんてみちゃうと、私の気持ちも分かっていただけるのでは...?

I love the NHK Education channel in Japan, and I got hooked to PBS (the Public Broadcasting Service - the American equivalent of NHK or BBC) in the US. I admit it, I am a PBS junky! Well, but it is not that surprising, after seeing such a great CM that captures the essence of the breadth of the quality programs on that station, is it...?



No comments: