Saturday, April 18, 2009

映画「おくりびと」:The Departures

「おくりびと」を観ました。とっても良かったです。いろんな要素でしっくりじっくりきました。少し不思議だったのは、あの職業に対してそこまで負の反応があった、という事なのですが。(そんなものですか?)何でもこの映画が出てから納棺師やその他の葬儀関係で働く人たちの表情が明るくなった、とか。(笑)

The other day I saw "OKURIBITO (The Departures)." Yes, the one which got the Oscar for the foreign film category this year. I liked so many aspects of this movie. By the way, I was a bit surprised by the reactions of people against the occupation. Is it so bad really? I heard, though, that since this movie came out, people working in the funeral industry are happier with their jobs! (laugh)



それにしても、モックン歳とらないですね。(笑)それから、あの会社の入ってる洋館、大好きです。ああいう所に住みたいです!

By the way, the actor who played the main character used to be a teen idol in Japan. I hadn't seen him for so long, but he does not age...! Also, I loved the building of the NK Agent company. I wish I could live in a house like that!

No comments: