Tuesday, March 3, 2009

映画 ”紅の豚”:"Porco Rosso"

実は、宮崎駿の映画で一番好きなのは「紅の豚」です。これこそ、大人のためのアニメですよね。

Actually my favorite Miyazaki movie is "Porco Rosso." This one really is for adults, I think.



出てくるキャラが、すべてかっこいい!飛行機の修理屋のおっちゃんまで!(笑)ジーナさんはもちろん、フィオはかっこかわいいし、もちろん豚さんはこのうえなくかっこいい。いい台詞も多いですよね。「飛べない豚は、ただの豚だ。」「あらあら、偉い人が集まって、何の相談?けんかは嫌よ。」「ポルコ〜、おはなしきかせて〜。」(笑)エンディングの曲もいいですよね。ジーナさん/加藤登紀子がしっとりと歌ってくれます。

Every character is cool, even the airplane mechanic! (laugh) Gina is cool, Fio is cute-cool, and of course, Porco is super cool. (laugh) There are lots of nice lines, too. "A pig is a pig if he doesn't fly." I love the ending theme, too. Gina/Tokiko Kato sings the song so chic!

No comments: